Warsztaty mydlarskie z Ziołowej Wyspy

Ostatnimi czasy miałam możliwośc uczestniczyć w niesamowytych warsztatach mydlarskih organizowanych porzez Małgosię Kaczmarczyk z Ziołowej Wyspy :)

Do tej pory zajmowałam się tylko mydełkami glicerynowymi ponieważ perspektywa pracy ługiem nieco mnie przerażała. 

Warsztaty pochłonęły mnie bez reszty - nie wiem kiedy przeleciał cały dzień, a tak naprawdę wydawało się mi, że dopiero co zaczęłyśmy opowiadać kto jest skąd i jakie ma mydlane doświadczenia.

Program warsztatów zakładał masę przydatnych, niezbędnych i użytecznych informacji:
czym jest mydło, jak powstaje, czym różni się mydło glicerynowe od potasowego i solnego.
Jak używać kalkulatora mydlanego, jak i co dodawać żeby nie tylko ładnie wyglądało i pachniało ale przede wszystkim żeby pomogło. 

W sumie moje "ługowe" obawy zostały rozwiane, kwestia opanowania, wprawy i dobrej organizacji pracy oraz tego by (jak to mówiła Kapitan AS) zawsze przestrzegać zasad BHP!

Gosia jest niesamowitą osobą, pełną ciepła i spokoju. O jej ziółkowych specyfikach i doświadczeniach możecie przeczytać na stronie Ziołowa Wyspa 

Z warsztatów wyszłam z głową pełną pomysłów, inspiracji i dobrych myśli i co najważniejsze z własnoręcznie ukręconym mydłem potasowym oraz glicerynowym i przecudnymi mydełkami autorstwa Gosi - wspólnie zrobione mydło sodowe, które razem z super babeczkami mieszałyśmy załączam poniżej (źródło http://ziolowawyspa.pl/).

Generalnie takie miało nam wyjść (tej wersji będziemy się trzymać) - każda z nas dodała coś od siebie, a to barwnik, a to zdobienie a to zapach :D
Wyszło wyjątkowe - jak osoby, które w ten lutowy weekend spotkały się w Krakowie by uczyć się od Gosi.

Na marginesie: zielony (nazwany przeze mnie kolorem pokrzywy wyszedł nam nieco zgaszony - ale tak właśnie miało być. Mydełko stworzone wspólnymi siłami zostało nazwane: "Wiosna w mieście" - stąd te lekko zakurzone kolory)  ;D





Jeżeli będziecie miały możliwość to koniecznie zapiszcie się na warsztaty z Ziołowej Wyspy nie tylko są  mydełkowe, czy z tworzenia kosmetyków, ale i na przykład związane z ziołami i ich zastosowaniem.


Komentarze