Słonecznikowa szkatułka


Szkatułka na wyjątkowe Skarby, którą zrobiłam już jakiś czas temu.

Mam nadzieję, że się spodobała.



Słoneczniki zawsze kojarzyły się mi z ciepłem letnich dni.... Jest tak "skonstruowany", ze zawsze kieruje się w stronę słońca

Kiedyś (jeszcze w szkole podstawowej kolega mi powiedział, że ja jestem jak słonecznik) :D

... długo zastanawiałam się co chciał mi tak naprawdę powiedzieć ...



Z tego co wiem to słonecznikom przypisywana jest różna symbolika - tak jesteśmy skonstruowani, że wszystko staramy się jakoś sklasyfikować i przypisać określone znaczenie.

Tak też jest z kwiatami...



Słonecznik jest kwiatem symbolizującym m.in. "szczęście", "zabawę" i ciepło.

Sam kształt kwiatu i barwy nasuwają analogie z tarczą słoneczną. 


Na przestrzeni stuleci kwiaty o żółtych, pomarańczowych lub czerwonych płatkach - z których ziaren wytwarza się olej bogaty w wartościowe składniki odżywcze - kojarzone były z symbolami solarnymi: siłą, prawdą, bogactwem, powodzeniem, zwycięstwem, triumfem, a także dumą, zarozumialstwem, zaślepieniem. 


Jest to jednak przede wszystkim kwiat szczęścia, dzięki któremu ci, którzy na nie zasługują, cieszą się wszelkimi dobrodziejstwami losu. 


Życzę Wam wszystkim wszystkiego co najlepsze i samych słonecznikowych dni ;)

Komentarze